سرباره روی
نوشته شده توسط : admin

ورق روی پس از تولید به قسمت الکترولیز منتقل و مستقیم وارد کوره می‌ شود.
کوره‌ های روی امروزه بیشتر با گاز طبیعی کار می‌ کنند و چند نمونه کوره القایی آن نیز در کشور موجود می‌ باشد. زمانی که ورق روی مستقیماً وارد کوره می‌ شود حرارت مستقیم مشعل مقداری از آن را به اصطلاح می‌ سوزاند و اکسید می‌ شود.
بعد از بارگیری کامل کوره و ذوب شدن ورق‌ها، قالب گیری شروع شده و در آخر هر شارژ کوره مقداری خاک ( همان ورق سوخته شده ) جمع می‌ شود که توسط نِشادر از ذوب جدا شده و به اصطلاح سرباره‌ گیری انجام می‌ شود و در آخر بعد از خنک شدن تقریبی کوره سرباره بیرون کشیده می‌ شود.
خاک بیرون کشیده شده حاوی مقدار قابل توجهی مذاب می‌ باشد که بعد از خنک شدن کامل با سَرَند (اَلَک) جدا می‌ شود و الباقی خاک به اسم سرباره زیر سرندی ( زیر الکی ) که حدود 75 تا 80 درصد روی خواهد داشت فروخته می‌ شود.
این محصول معمولا بصورت جامبوهای ( کیسه‌ های ) یک تا یک و نیم تنی عرضه می‌ شود.
آنالیز سرباره روی کاملا رابطه مستقیم با آنالیز ورق روی تولیدی دارد و تقریباً تمامی عناصر موجود در ورق روی در سرباره نیز دیده می‌ شود.
عمده ناخالصی‌ های سرباره روی  آهن (Fe) ، کادمیم (Cd) ، مس (Cu) ، سرب (Pb) می‌ باشد و 1 تا 4 درصد نیز کلر (Cl) وارد این خاک می‌ شود.

گروه بازرگانی زینک تیم

 

تولید اکسید روی از سرباره روی:

سرباره روی ماده اولیه‌ ی تولید اکسید روی درجه 2 ( آنالیز 98 تا 98.5) می‌ باشد و هرچه سرباره روی خالص‌ تر باشد اکسید روی تولیدی با کیفیت‌ تر خواهد بود.

همچنین برای تولید سولفات روی و کربنات روی و… نیز از این ماده استفاده می‌ شود که برای لیچ سرباره با اسید سولفوریک باید بسیار احتیاط کرد و لیچ باید حتماً در محیط باز انجام شود. دلیل خطرناک بودن این واکنش وجود فلز روی بسیار ریز در سرباره و واکنش آن با اسید سولفوریک و ایجاد گاز سمی H2S می‌ باشد.




:: برچسب‌ها: فروش سرباره روی , خرید سرباره روی , قیمت سرباره روی ,
:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: